Valikud, prioriteedid ja meie endi tervis ning tulevik!

  Terve meie elu on täis valikuid, alustades juba maast madalast. Väikese põnnina seisame me valiku ees- kas minna sinna mänguväljakule Robertiga, või hoopis teisele Markusega ? Juba sellest ajast peale õpime me tasapisi oma valikuid analüüsima ning nende tähendus muutub järjest suuremaks. Otsustamaks meie tulevikku. Jah, tõesti, see mänguväljaku küsimus ehk ei muuda meie tulevikku, kuid seegi on võimalik. Pärast seda lasteaias tuleb juba teha kaalukamaid otsuseid, keda ma joonistan , kellega koos sööma lähen, kes on mu hea sõber jne.  Ühesõnaga- kuhu ma jõuda tahan , on see, et meie elu koosnebki valikutest. Mõnel meist on paremad võimalused ja rohkem valikuid, kuid kõigil ei ole seda.  Mida suuremaks me kasvame , seda suurema kaaluga valikuid me tegema peame, see ei ole lihtne, ei peagi olema, elu õpetab meid iga päev , kuidas teha paremaid valikuid, kes sellest õpivad, nemad võidavad. Näiteks , minu arvates üks suurimaid valikuid siiani on olnud pärast keskkooli , et mis edasi? Selle otsuse tegemine võib võtta aastaid, mõni aga teab juba kaheksandast klassist alates , et tahab arstiks hakata-veab neil, kes kindlalt teavad. Ma võibolla ei tea siiani , mis see kõige kõigem oleks! Sama on ka harjumustega- nii heade , kui ka halbadega! Need on meie endi valikud- siia ma jõuda tahtsingi. Ka sport on meie valik. Tervise-, harrastus- või ka tippsport on meie endi valik, ma ei ütle, et kõigil on selleks võrdsed võimalused ja eelduses, aga siiski , saame me enamjaolt ise otsustada, kas jah või ei , ja kui palju. ( Kindlasti on ka neid, kes tahaksid , aga ei saa, aga ma räägin üldiselt) .
  Nähes aegajalt uudiseid, kuidas tänapäeval on noortel ikka tõsiseid probleeme tervisega ja mehepojad ei saa hakkama sõjaväes ettenähtud füüsilise testiga , siis paneb see vahel mõtlema, et kas tõesti on lood nii halvad? On palju ka terveid ja heas vormis inimesi, aga see osakaal väheneb . Kas tõesti on raske pühendada nädalas 2-3 korda 30-60 minutit enda heaks ? Selleks , et oleks parem enesetunne, tugevam füüsiline vorm , aga see on meie endi valik. Ma ei taha öelda , et jooksmine on nüüd see kõige kuldsem spordiala kõigi jaoks, aga see on üks lihtsamaid ja odavamaid viise enda sooritusvõimet parandada! Ka sport võib olla kahjulik, kui sellega üle pingutada ja teha seda ilma teadmisteta ning korrapäratult . Ilmselgelt ei ole ka teatud pahed ja sport sõbrad, seega , kui läheb pidu pikale, siis oleks mõistlik järgmine päev puhata, mitte täiesti nullseisus organismiga  minna end trenni piinama, sellest on rohkem pahandust kui kasu.
Ma ei väida ,et ei tohi ühtegi pahet olla, ma ei ole ka karsklane ja pühak, ma olen ka inimene, aga asjad võiksid olla tasakaalus. Ja prioriteedid võiksid igal inimesel kindlalt paigas olla, vähemalt enda jaoks:) Kehalise kasvatuse tund, mis on ehk heal juhul 2x45 min nädalas, ei paranda teie füüsilist vormi nii palju, et ülejäänud aja võib arvutiga mängida, juua , mingit sodi tõmmata ja väheste unetundide tõttu üha enam ja enam süvendada väsimust , piinata organismi ergutavate karastusjookidega - milleks ? Ka mina joon erandjuhtudel energiajooki, seda on isegi võistlustel ette tulnud, aga kogused ei ole need samad! Kui te leiate  enda jaoks veel lisaks paar korda nädalas mingit füüsilist tegevust, siis on asjalood juba paremad, ja usun,et need , kes selle harjumuseks on saanud, on rahul ning märkavad vahet. Patt ei ole lubada endale ka natukene luksust või pahesid, see on endi valik, aga see võiks olla tasakaalus tervislikuma poolega. Ükski asi siin ilmas ei ole kasulik, kui sellega üle pingutada!
  Mõelge natukene järele, kuidas teie nädalad välja näevad ning kas mõni füüsiline tegevus mahuks teie argiellu? Ma usun, et hea tahtmise juures kindlasti leiab iga inimene endale nädalasse 2-3 korda mingit tegevust, mis arendaks füüsilist poolt( Ka vaimu tuleb tugevdada!) . See ei pea olema jooksmine, valikuid on palju, kasutage neid võimalusi! Te tunnete ise ka end paremini!
  Ma usun, et kui inimesed end kätte võtavad ja seda mõistavad, siis on tulevikus selliseid probleeme vähem, mis on tekitatud ebatervislike eluviisidega! Meil kõigil on arenguruumi ning paljudel on potensiaali , kuid nad ei kasuta seda. Samas kohtan ma tihti inimesi, kes tahaksid teha, aga ei saa, kuna tervis on omad piirangud seadnud, midagi küll saab, aga mitte päris seda, mida tahaks. Ja siis näen terveid ja tublisid inimesi, kes lihtsalt ei taha, ei viitsi ning ajapikku nende füüsiline vorm nõrgeneb ja lõpuks enam ei saa, sest tervis ei luba!
  Me oleme ise tihtipeale oma tervise kujundajad , meie endi valik- kas me ainult kulutame end, või tugevdame ja kulutame,  või siis ainult parandame endi tervist ja heaolu! Ma ei ütle , et ma ei kuluta end, aga mul on vähemalt prioriteedid paigas ja teen ka enda heaks , mitte ainult ei naudi seda, mis mulle antud on!


Vaadake oma eluviisid üle, seadke omale eesmärgid ning tegutsege!

Olge vaprad!




Comments

Popular posts from this blog

Blogi läheb ajutiselt kinni, Mõedaka nimejooksusarja panen ka kinni!

Haanja 100 ultra- kaua oodatud võit!

Soomes käidud, lahing peetud, organismile piisavalt puhkust antud ning nüüd kevade suunas!