Kaks starti ja punkt hooajale!

  Kuna möödunud nädalavahetus oli see aeg, kus mina endast kõike anda ei saanud, ega ka plaaninud, olin maratonil saatjaks ja Paidest-Türile sõitsin seekord väikebussiga, mitte ei jooksnud, siis edasi pidin ka ise jälle rabelema hakkama. Teisipäeval joostud Lääne-Virumaa meistrivõistlustel 3km krossi ja tänane Tiina Idavainu rahvajooks olid taaskord kinnituseks, et minek on see aasta läbi aegade parim, pole midagi öelda. Kindlasti saaks veel paremini, ja tahan ka, nii et arenguruumi on kindlasti, nagu meil kõigil, ükskõik mis valdkonnas. Aga natukene nüüd toimunud jooksudest ja kerge vaade kahele hooaja viimasele stardile. Loodame, et pean hooaja lõpuni vastu!
  Tuleme siis tagasi meistrivõistluste 3 km krossi juurde, mõtlete küll, et mis ultramehele siis see kolm kilumeetrit ära ole, no ikka on küll, tempo teine, pulss punases ja jalga sirgu ei saa kordagi lasta. Nii kurb kui see ka pole, oli M vanuserühmas üks osavõtja, see olin mina, siis oli veel käputäis meesjuunioreid ja meesveterane, kokku oli meid stardis 10; 4 veterani ja 5 juuniorit ning mina. Vaatamata sellele, et kuldmedal oli mulle kaela riputatud juba enne starti, andsin ma endast ikka maksimumi, et ka üldarvestuses olla konkurentsis ja teha enda jaoks väga kiire tempojooks. Ma sisimas teadsin, et vorm on selline, et 10 minuti alistamine ei ole võimatu, samas, ei ole see ka päris kindel. Umbes 200 m pärast starti olin võtnud Andrus Leini järel teise positsiooni sisse ning enesetunne oli hea, jooksime 3x 1000m ringi, soojendusel jooksin sama palju, rada oli selge ja mingeid üllatusi ei olnud, kui esimesed kaks ringi suutsin hoida enam vähem sammu Leiniga, siis kolmandal ringil jooksis kõrgemast klassist jooksja Lein siiski vahe sisse ning meid jäigi lõpuks lahutama 13 sekundit, uskuge mind, 3000 m jooksus on see korralik vahe, ultrajooksus oleks see nagu sajandik. Kuna juunioride liider hoidis reipalt mul kannul, siis hingamisruumi ei olnud ja pidin lõpuni endast kõik andma, juunioride võitja Ragnar Piirjõe jäi 10 sekundi kaugusele. Lõpuajaks fikseeriti 9 min 57 sekundit, seega napilt alla 10 minuti, seega olen kindlasti rahul, olen elus vaid ühe korra enne seda 3000m alla 10 minuti saanud ja viimastel aastatel pole sinna eriti lähedale saanud. Keskmaajooksjate silmis ei ole see nüüd eriline tulemus, minu jaoks on see hea tulemus. 
 Täna sai joostud Tiina Idavainu rahvajooksul, kuna kiirus on mul see aasta päris hea, nagu sai mainitud, siis tahan nii palju võistelda kui võimalik, et see vorm ka tulemuseks realiseerida, Ela Vulla pakkus mulle selle jooksu välja ning olen tänulik, sest oli vahva külajooks, selline omamoodi, tegin soojenduse liiga vara ära, kuna ei teadnud, et seal ajakava on selline paindlik ja stardid tehakse jooksvalt nii nagu juhtub, aga ei olnud hullu, hoidsin sooja sees ja rajal oli kõik korras. Õnneks jooksin soojendusel raja läbi, sest tuli välja, et ees ei sõitnud kedagi, kes rada juhataks, aga tähistus oli piisav ja soojendusel sai olulised pöördekohad meelde jäetud. Ajaga 20:12 olin esimene lõpetaja, raja pikkus oli minu kella järgi 5,6 km, mitte 6 km, aga see ei ole ka nii oluline, peaasi, et sai jälle ühe kiire tempojooksu teha ja korralikult pulss punasesse ajada. Aitäh Helenale ja Meritile, kes viitsisid kaasa tulla ja abiks olla! 

  Tänane jooks oli mõnes mõttes eriline ka minu jooksuvarustuse valiku suhtes. Koostöös 4 TEAM OÜ-ga, proovisin täna esimest korda elus kompressiooni sääriseid Sural CALFGUARDS'e, esmamulje on väga hea. Minu skeptiline arvamus, et need segavad jooksmist on nüüd ümber lükatud, muidugi, paljud on neid kiitnud ja rääkinud, et need on väga head, aga ikka ei usu ennem kui ära proovid. Ma olen väga rahul ning ootan juba järgmisi lahinguid, kus saan neid kasutada! 

 Ärge kartke proovida uusi asju, need võivad anda väga palju juurde, ja kui ei sobi, siis olete vähemalt proovinud, minul võttis päris kaua aega, enne kui lõpuks omale säärtele kompressioonid peale tõmbasin, nüüd olen väga rahul, et selle otsuse tegin. 

  Tulemas on veel kaks starti sellel hooajal, siis saab joone alla tõmmata ühele päris erilisele hooajale, mille kestel sai püstitatud palju uusi rekordeid, proovides uusi asju ning saades uue toetaja 4 TEAMS OÜ, kelle abil olen täiendanud oma jooksuvarustust. Lähemalt hooajast räägin siis, kui töö on tehtud, ehk pärast Saarema 3 päeva jooksu ning Haanja100 Jala. 

Saaremaa 3 päeva jooksul on eesmärk kasutada ära seda kiirust, mille olen saavutanud sellel aastal, ning loodan väga joosta üldaja isikliku rekordi ning ka etappide lõikes tahaksin joosta kõik ajad uude minutisse! 

Haanja100-s tahaksin joosta kindlasti uue isikliku rekordi, kõik sõltub ilmast, minu töö on selle jaoks põhimõtteliselt tehtud, ja kui targalt joosta, siis peaks isiklik ka tulema, kui palju, seda on veel vara öelda. Tase tuleb Haanjas väga kõva ning minu eelmise aasta 9h ja 27 minutiga vaevalt enam poodiumile ära mahub:) 

Olge tublid, töökad ja pingutage oma eesmärkide nimel. Ainult pühendumus ja sihikindlus viivad Teid eesmärkideni, ainuüksi tahtmisest ei piisa! 

Comments

Popular posts from this blog

Blogi läheb ajutiselt kinni, Mõedaka nimejooksusarja panen ka kinni!

Haanja 100 ultra- kaua oodatud võit!

Soomes käidud, lahing peetud, organismile piisavalt puhkust antud ning nüüd kevade suunas!